Jak podzielić tort, o który toczy się walka, aby wszyscy mieli takie same szanse na osiągnięcie celu? Zajrzyj do książki Barry’ego Nalebuffa.
Informacje
Tytuł:Jak podzielić tort. Nowa metoda negocjacji dla tych, którzy nie lubią negocjować
Autor: Barry Nalebuff
- Ocena: 3/5
- Wydawnictwo: MT Biznes
Kim jest Barry Nalebuff:
Barry Nalebuff jest profesorem fundacji Miltona Steinbacha w Yale School of Management, gdzie wykłada od ponad trzydziestu lat. To ekspert w dziedzinie teorii gier, który wiele pisał o jej zastosowaniu w strategii biznesu. Jest absolwentem MIT, stypendystą Rhodesa na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz młodszym członkiem elitarnej grupy naukowców z Uniwersytetu Harvarda – Harvard Society of Fellows. Stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Doradzał NBA w negocjacjach z Players Association oraz wielu międzynarodowym firmom w dużych transakcjach fuzji i przejęć. Przez ostatnią dekadę w ramach programu MBA uczył metody „podziału tortu” w Yale, a następnie przekształcił ją w kurs online. Nalebuff jest również biznesmenem. Jego przedsięwzięcia biznesowe to m.in. Honest Tea, Kombrewcha i Real Made Foods.
Wśród jego bestsellerów znajdują się m.in. takie książki jak Sztuka strategii i Mission in a Bottle. Jak podzielić tort to jego siódma książka.
“Jak podzielić tort” z opisu wydawcy:
Pojęcie „dzielenie tortu” jest powszechne w negocjacjach, jednak większość ludzi dzieli niewłaściwy tort, skupiając się jedynie na własnym interesie. Barry Nalebuff, profesor fundacji Miltona Steinbacha w Yale School of Management, oferuje rozwiązanie – nową, sprawdzoną metodę prowadzenia negocjacji, która:
- pomaga określić faktyczną wartość przedmiotu negocjacji, czyli tytułowego tortu,
- ukazuje prawdziwą siłę negocjujących graczy i sprawiedliwie uwzględnia ich wkład,
- pozwala się skupić na stworzeniu jak największego tortu dzięki współpracy,
- gwarantuje, że każda ze stron dostanie równą część negocjowanej wartości.
Czym jest ten tort?
- Tort to coś, co obie strony mogą wspólnie wykreować ponad to, co mogą zrobić samodzielnie.
- Do stworzenia tortu potrzeba dwóch stron. Dlatego obie strony są równoważne w kreowaniu jego wartości.Aby dojść do porozumienia, strony wcale nie muszą widzieć świata w ten sam sposób.
- Prowadząc negocjacje zaczynaj od tego, co spodoba się drugiej stronie.
- Tylko prawidłowe określenie tortu, o który toczy się walka, pozwoli na to, aby wszyscy mieli takie same szanse na osiągnięcie celu.
Moje refleksje na temat książki “Jak podzielić tort”:
Ci, którzy prowadzą negocjacje, wiedzą doskonale, że nie jest to łatwe. Dzięki tej książce poznasz niezwykle praktyczne podejście do negocjacji – praktyczne, bo sprawdzone przez autora w praktyce. Jeśli kiedyś będziesz musiał zawrzeć umowę najmu, odkupić nazwę domeny albo negocjować podwyżkę w pracy, w tej książce znajdziesz rozwiązania, jak prowadzić negocjacje.
Bez względu na stawkę, negocjacje często są stresujące. Jak możemy uchronić się przed stresem i chciwością, które tak często towarzyszą negocjacjom? Czy istnieją jakieś zasady, które możemy zastosować, aby uniknąć takich sytuacji, a mimo to uzyskać sprawiedliwy podział?
Okazuje się, że istnieje potężna technika, którą można zacząć stosować na wszystkich poziomach negocjacji w swoim życiu. Autor nazywa ją podejściem “negocjacyjnego tortu”. Obala ona wiele mitów dotyczących negocjacji i gwarantuje, że obie strony zawsze będą zadowolone. Podejście autora zmienia bowiem negocjacje z czegoś, co może wydawać się walką, we wspólne rozwiązywanie problemów.
Jak podzielić tort – podsumowanie:
Dzielenie tortu gwarantuje, że każda ze stron dostanie równą część negocjowanej wartości. Jeśli zastanawiasz się, jak negocjować z kimś, kto nie zna formuły tortu, jak radzić sobie w sytuacjach, w których negocjujesz z wieloma osobami, albo jak być bardziej przekonującym jako negocjator w ogóle – sięgnij po książkę Barry’ego Nalebuffa. Jestem pewna, że zmieni Twoje podejście do negocjacji.
PS. Ogromnie się cieszę, że do mnie zaglądacie. Uwielbiam czytać książki i je dla Was opisywać.
Artykuł powstał w ramach współpracy reklamowej (#współpracareklamowa) z Wydawnictwem MT Biznes.
Jeśli chcesz przeczytać inne moje recenzje książek wydawnictwa MT Biznes, zajrzyj np. do artykułu “Sekretny język komunikacji”.
Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.
Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.
Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.
Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.
Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.
Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.
Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.
Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.
Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.
Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.