Czym jest sekretny język komunikacji? Co sprawia, że niektórzy mają charyzmę i potrafią porwać tłumy? Dlaczego ludzie o dużej zdolności rozpoznawania sygnałów niewerbalnych zarabiają więcej? Siła tkwi w subtelnych komunikatach, mimice, doborze słów i modulacji głosu, które mają ogromny wpływ na odbiór naszych pomysłów. 

Sięgnij po książkę Vanessy van Edwards, aby zaczerpnąć wiele pożytecznych rad.

Informacje

  • Tytuł: Sekretny język komunikacji.

  • Autorka: Vanessa van Edwards

  • Ocena: 4/5
  • Wydawnictwo: MT Biznes

Kim jest Vanessa van Edwards?

Jak podaje Wydawnictwo, Vanessa Van Edwards jest badaczką, prelegentką i autorką książek dotyczących kompetencji społecznych oraz inteligencji interpersonalnej. O jej laboratorium The Science of People, zajmującym się badaniem zachowań ludzi, pisały „Fast Company”, „Inc.”, „Men’s Health” i „Forbes”, poświęcono mu również materiał w Fox News.
Jest felietonistką w miesięczniku „Entrepreneur”, a także prowadzi zajęcia w zakresie umiejętności społecznych w Udemy oraz CreativeLive. Prowadziła też szkolenia dla wielu firm z listy Fortune 500 z całego świata.

Czym jest sekretny język komunikacji?

Jeśli sygnały pozwalają przewidzieć wyniki tak ważnych wydarzeń jak wybory, małżeństwo czy procesy sądowe o błędy medyczne, wyobraź sobie, jaką rolę mogą odegrać w codziennym życiu.

 

Z opisu wydawcy:

Jeśli kiedykolwiek przerwano ci podczas spotkania, nie dostrzeżono twojego potencjału lub zignorowano twoje pomysły, problem może tkwić w sygnałach, które nieświadomie wysyłasz innym. Niezależnie od tego, czy negocjujesz ofertę pracy, próbujesz przekonać potencjalnego inwestora czy prowadzisz trudną rozmowę ze współpracownikiem, ta książka pomoże ci poprawić relacje, wyrazić empatię i nawiązać kontakty, które będą miały trwały pozytywny wpływ na twoje życie.

Mowa ciała liderów

Autorka w każdym rozdziale podaje fascynujące przykłady sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez liderów, np. podczas debaty prezydenckiej Nixona i Kennedy’ego, wystąpień Żelaznej Damy, przesłuchań Nixona i Clintona, czy wywiadu z Lance’m Armstrongiem.

Nixon nie był złym kandydatem, po prostu zlekceważył siłę sygnałów. A Keneedy umiejętnie je wtedy wykorzystał. Obaj byli silni i wpływowi, ale tylko jeden z nich emanował siłą

O czym jest ta książka? 

Jakie sygnały ciepła komunikują zaufanie i otwartość? Które sygnały kompetencji komunikują siłę i inteligencję? Jakich sygnałów unikać, aby trzymać się z dala od strefy zagrożenia? Te sygnały wywołują w ludziach nieufność i złe emocje.

W poradniku znajdziemy sygnały charyzmy, ciepła, siły wokalnej i ciekawostki (np. jak wysyłać niewerbalne zaproszenia? Czym jest męskie skinienie? Jak stosować pauzę oddechową? Na czym polega siła żółtej karteczki? Jaką siłę mają kolory i jak z niej skorzystać?), a także praktyczne ćwiczenia, np. jak przygotować się do ważnego wystąpienia czy też jak nagrać charyzmatyczne powitanie w poczcie głosowej (muszę to sprawdzić!). Autorka przygotowała również wyzwania, które pozwalają się sprawdzić w danej sytuacji.

Jakie lekcje sobie wynotowałam? 

  • Ciepłe powitanie jest najlepszym sposobem, by inni poczuli się ważni i lubiani.
  • Wysyłaj cyfrowe uściski.
  • Brak emocji nie brzmi fajnie, tylko niedbale.
  • Przeprowadź audyt poczty e-mail – czy na pewno komunikujesz się z charyzmą?
  • Dopiski należą do elementów, na które odbiorcy wiadomości zwracają największą uwagę.
  • Kluczem do sukcesu jest zrównoważenie ciepła i kompetencji.
  • Pochylenie się to najszybszy sposób na okazanie zainteresowania i zaangażowania.
  • Przechylenie głowy sygnalizuje zainteresowanie, ciekawość i kojącą łagodność.
  • Silni i pewni siebie ludzie nie marnują energii na bezcelowe ruchy. Poruszają się z rozmysłem.
  • Uśmiech jest równie satysfakcjonujący i stymulujący dla mózgu jak 200 tabliczek czekolady.
  • Chcesz wiedzieć, jak wprawić ludzi w zachwyt? Wysyłaj trzy sygnały ciepła w ciągu pierwszych trzech minut interakcji.

Podsumowując: 

Umiejętne komunikowanie się z ludźmi to sztuka, bo sygnały niewerbalne stanowią od 65 do 90 procent naszej komunikacji! Większość z nas nie ma jednak pojęcia, jak używać mowy ciała do skutecznego porozumiewania się.

Jestem pewna, że dzięki temu poradnikowi poznasz subtelne i ważne sygnały, które wysyłamy każdego dnia, a to sprawi, że staniesz się lepszą wersją siebie i będziesz się o wiele lepiej komunikować ze swoim zespołem.

PS. Ogromnie się cieszę, że do mnie zaglądacie. Uwielbiam czytać książki i je dla Was opisywać.

Artykuł powstał w ramach współpracy reklamowej (#współpracareklamowa) z  Wydawnictwem MT Biznes.

Jeśli chcesz przeczytać inne moje recenzje książek wydawnictwa MT Biznes, zajrzyj  np. do artykułu “Upierdliwi Współpracownicy”.

 

Autorka: Joanna Tkacz
Autorka: Joanna Tkacz

Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.

Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.

Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.

Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.

Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.

Autorka: Joanna Tkacz
Autorka: Joanna Tkacz

Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.

Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.

Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.

Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.

Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.

Jeśli podobają Ci się moje recenzje, możesz wesprzeć moją pracę
i postawić mi

Powiązane wpisy