Lubisz słuchać podcastów? A może masz ochotę nagrać swój podcast, ale zupełnie nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po książkę „Podcast od podstaw”, której autorem jest Wojciech Strózik – to kompleksowy poradnik, który krok po kroku wytłumaczy Ci wszystkie zawiłości z tym związane.

Informacje
  • Tytuł: Podcast od postaw. Zbuduj zasięgi, markę i rozwiń biznes.

  • Autor: Wojciech Strózik
  • Wydawnictwo: MT Biznes
  • Ocena: 4/5
Kim jest Wojciech Strózik?

Jest menedżerem, podcasterem, trenerem kompetencji miękkich, mówcą oraz autorem książki.
Od ponad dwudziestu lat pracuje z ludźmi, ceniąc sobie ich zaufanie do mnie i wspólnie tworzone relacje.
Wojciech Strózik prowadzi dwa podcasty i wspiera innych na drodze do własnego podcastu.

O czym jest książka „Podcast od podstaw”?

Książka jest reklamowana przez wydawcę MT Biznes jako skarbnica wiedzy, oparta na praktyce autora, którego podcasty przesłuchano ponad 2,5 mln razy. Można zatem założyć, że Wojciech Strózik wie, o czym pisze. Tym bardziej, że uświadamia czytelnikom, iż podcast to nie sprint – to maraton. I można by to odnieść do wszystkich aktywności w mediach społecznościowych.

Zastanów się, od czego zacząć? Dlaczego w ogóle chcesz nagrywać podcast? Co chcesz osiągnąć? Kto będzie Twoim słuchaczem?

Za każdym razem autor zadaje czytelnikowi kilka kierunkowych pytań, które zdecydowanie ułatwiają rozpoczęcie pracy nad podcastem. W poradniku znajdziesz też ćwiczenia i praktyczne porady oznaczone jako „inspiruj się i działaj”.

Czego się dowiesz z książki „Podcast od podstaw”?

Z książki Strózika dowiesz się:

  • jak powinna wyglądać struktura podcastu;
  • jak zadać prawidłowe CTA;
  • jaki wybrać mikrofon;
  • czym jest Folder na gorszy czas;
  • co robić, gdy brakuje pomysłów;
  • jak dostosować się do zmieniających się okoliczności;
  • jak montować podcasty i wreszcie:
  • gdzie je publikować i jak na nich zarabiać?

Razem z autorem zastanowisz się, co może dać Ci podcast, a także, dlaczego ważne są ćwiczenia oddechowe i masaż szczęki.

Podsumowując

Co mi się podobało w tej książce? Autor przeprowadza nas krok po kroku przez cały proces wymyślania, tworzenia, montowania, publikowania i promowania podcastu. Każdy rozdział zawiera praktyczne ćwiczenia i miejsce na notatki. Niezwykle wartościowy był rozdział o promocji podcastu (autor omawia w nim różne portale społecznościowe z bardzo ciekawymi przykładami) oraz dział o newsletterze. Jestem pewna, że wiele informacji zawartych w tej książce można wykorzystać do „zwykłych” publikacji.

Może niektóre technikalia były troszkę zbyt zawiłe, ale ja nie jestem osobą zainteresowaną, a jakbym była, to pewnie bym się zdała na specjalistę.

Uważam jednak, że jest to świetna książka dla osób początkujących i z przyjemnością będę ją polecać.

Jeśli chcesz przeczytać inne moje recenzje publikacji Wydawnictwa MT Biznes, zajrzyj do mojego bloga. 

 

Jeśli podobają Ci się moje recenzje, możesz wesprzeć moją pracę
i postawić mi

Powiązane wpisy