Prowadzisz stronę internetową albo bloga? A może dopiero planujesz założyć profil w mediach społecznościowych? Dzięki książce Norberta Oruby „Copywriting” odnajdziesz się w świecie, w którym magia słowa łączy się z psychologią biznesu i zaczniesz pisać tak, by zaangażować i zaciekawić swoich odbiorców.

Informacje

  • Tytuł: Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców.

  • Autor: Norbert Oruba

  • Ocena: 3/5
  • Wydawnictwo: OnePress

Wielu blogerów i twórców w mediach społecznościowych, ba – wiele firm, mierzy się z problemem tworzenia naprawdę skutecznych tekstów marketingowych, angażujących, przekonujących i wciągających niczym najlepszy kryminał. A przecież:

Skuteczny copywriting to sztuka analizowania, badania rynku i tworzenia treści w taki sposób, by były angażujące i ciekawe dla czytelnika.

Napisana prostym językiem, bez naukowej i branżowej terminologii, książka  Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców, stanowi praktyczną instrukcję tworzenia perswazyjnych treści, które będą jednocześnie skuteczne i interesujące. To wiedza nieoceniona.

Kim jest Norbert Oruba?

Norbert Oruba – praktyk marketingu, pracuje dla polskich i międzynarodowych marek. Wykładowca uniwersytecki (6 przedmiotów), szkoleniowiec i prelegent, autor licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu i PR.

Jaki zatem cel ma autor książki „Copywriting”?

Oruba prowadzi nas przez zawiły labirynt copywritingu i SEO, aby po przeczytaniu jego książki czytelnik tworzył rewelacyjne artykuły i wiralowe posty w mediach społecznościowych.

Czego dowiesz się z tej książki?

Autor pokazuje, czym jest copywriting i jakie są jego najważniejsze rodzaje, a także tłumaczy jego podstawowe zasady. Od języka korzyści, poprzez język straty,  genialność prostoty i słowa kluczowe w zgodzie z SEO aż po CTA dowiesz się, jak zainteresować czytelnika treścią już na samym początku artykułu, aby chciał czytać dalej, a także jak wezwać go do działania. Nauczysz się, jak planować i tworzyć treści z myślą o odbiorcy. Autor sporo miejsca poświęca też modnej tematyce mediów społecznościowych, odpowiadając na pytania, jak pisać posty w poszczególnych portalach społecznościowych i jak zyskać popularność w social mediach.

Pisz dla czytelnika, zrozum jego potrzeby, dobierz do nich rodzaj treści i sposób jej przekazania, a sukces będzie miał gwarantowany.

Na co naprawdę warto zwrócić uwagę? – Czyli jakie lekcje sobie wynotowałam

Jak trafiać słowem w umysły odbiorców? To nie taka łatwa sztuka. Aby pisać przyciągające treści warto zrobić analizy i badania rynku, aby przygotować treści atrakcyjne dla odbiorcy.

Najważniejsze zasady Copywritingu wg Oruby:

  • pamiętaj o nagłówkach i krótkich akapitach
  • skup się na emocjach
  • postaw na słowa kluczowe
  • zoptymalizuj nagłówki
  • stosuj punktory
  • nie zapomnij o tytule
  • lead to kluczowy element artykułu
  • posłuż się cytatem
  • pisz językiem korzyści
  • bądź tajemniczy
  • opowiadaj historie.

Wiele z tych zaleceń znajdziesz też w książce Norberta Oruby. Książka jest bowiem tak skonstruowana, że czytanie jest świetną lekcją copywritingu (tytuły i śródtytuły, krótkie akapity, punktory…)

Pisz, analizuj i wyciągaj wnioski. Ja przeczytałam tę książkę bardzo szybko, zrobiłam też sporo notatek, nawet jeśli nie znalazłam w niej zbyt wielu nowych dla mnie treści. Na podstawie wskazówek w niej zawartych napisałam jeden przykładowy tekst, stosując język korzyści i bazując na emocjach. Z książką w ręku poprawiłam też zakładki na mojej stronie internetowej. Czy mi się udało? Na to pytanie muszą odpowiedzieć moi czytelnicy.

Podsumowując

Jeśli jesteś początkującym twórcą, nie wiesz zbyt wiele o copywritingu, ale chcesz wiedzieć, jak pisać przyciągające treści, dzięki którym nakłonisz czytelników do działania, czyli myślenia o twojej marce, przeczytaj książkę Norberta Oruby. A potem daj się ponieść fantazji, zadbaj o tytuł, lead i opowiadaj swoje historie, angażując czytelników.

Post w ramach współpracy barterowej (#współpracabarterowa) z Grupą Wydawniczą Helion i Wydawnictwem OnePress.

Jeśli chcesz przeczytać inne moje recenzje poradników, zajrzyj do mojego bloga.  

Autorka: Joanna Tkacz
Autorka: Joanna Tkacz

Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.

Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.

Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.

Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.

Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.

Autorka: Joanna Tkacz
Autorka: Joanna Tkacz

Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.

Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.

Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.

Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.

Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.

Jeśli podobają Ci się moje recenzje, możesz wesprzeć moją pracę
i postawić mi

Powiązane wpisy