Prowadzisz stronę internetową albo bloga? A może dopiero planujesz założyć profil w mediach społecznościowych? Dzięki książce Norberta Oruby „Copywriting” odnajdziesz się w świecie, w którym magia słowa łączy się z psychologią biznesu i zaczniesz pisać tak, by zaangażować i zaciekawić swoich odbiorców.
Informacje
Tytuł: Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców.
Autor: Norbert Oruba
- Ocena: 3/5
- Wydawnictwo: OnePress
Wielu blogerów i twórców w mediach społecznościowych, ba – wiele firm, mierzy się z problemem tworzenia naprawdę skutecznych tekstów marketingowych, angażujących, przekonujących i wciągających niczym najlepszy kryminał. A przecież:
Skuteczny copywriting to sztuka analizowania, badania rynku i tworzenia treści w taki sposób, by były angażujące i ciekawe dla czytelnika.
Napisana prostym językiem, bez naukowej i branżowej terminologii, książka Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców, stanowi praktyczną instrukcję tworzenia perswazyjnych treści, które będą jednocześnie skuteczne i interesujące. To wiedza nieoceniona.
Kim jest Norbert Oruba?
Norbert Oruba – praktyk marketingu, pracuje dla polskich i międzynarodowych marek. Wykładowca uniwersytecki (6 przedmiotów), szkoleniowiec i prelegent, autor licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu i PR.
Jaki zatem cel ma autor książki „Copywriting”?
Oruba prowadzi nas przez zawiły labirynt copywritingu i SEO, aby po przeczytaniu jego książki czytelnik tworzył rewelacyjne artykuły i wiralowe posty w mediach społecznościowych.
Czego dowiesz się z tej książki?
Autor pokazuje, czym jest copywriting i jakie są jego najważniejsze rodzaje, a także tłumaczy jego podstawowe zasady. Od języka korzyści, poprzez język straty, genialność prostoty i słowa kluczowe w zgodzie z SEO aż po CTA dowiesz się, jak zainteresować czytelnika treścią już na samym początku artykułu, aby chciał czytać dalej, a także jak wezwać go do działania. Nauczysz się, jak planować i tworzyć treści z myślą o odbiorcy. Autor sporo miejsca poświęca też modnej tematyce mediów społecznościowych, odpowiadając na pytania, jak pisać posty w poszczególnych portalach społecznościowych i jak zyskać popularność w social mediach.
Pisz dla czytelnika, zrozum jego potrzeby, dobierz do nich rodzaj treści i sposób jej przekazania, a sukces będzie miał gwarantowany.
Na co naprawdę warto zwrócić uwagę? – Czyli jakie lekcje sobie wynotowałam
Jak trafiać słowem w umysły odbiorców? To nie taka łatwa sztuka. Aby pisać przyciągające treści warto zrobić analizy i badania rynku, aby przygotować treści atrakcyjne dla odbiorcy.
Najważniejsze zasady Copywritingu wg Oruby:
- pamiętaj o nagłówkach i krótkich akapitach
- skup się na emocjach
- postaw na słowa kluczowe
- zoptymalizuj nagłówki
- stosuj punktory
- nie zapomnij o tytule
- lead to kluczowy element artykułu
- posłuż się cytatem
- pisz językiem korzyści
- bądź tajemniczy
- opowiadaj historie.
Wiele z tych zaleceń znajdziesz też w książce Norberta Oruby. Książka jest bowiem tak skonstruowana, że czytanie jest świetną lekcją copywritingu (tytuły i śródtytuły, krótkie akapity, punktory…)
Pisz, analizuj i wyciągaj wnioski. Ja przeczytałam tę książkę bardzo szybko, zrobiłam też sporo notatek, nawet jeśli nie znalazłam w niej zbyt wielu nowych dla mnie treści. Na podstawie wskazówek w niej zawartych napisałam jeden przykładowy tekst, stosując język korzyści i bazując na emocjach. Z książką w ręku poprawiłam też zakładki na mojej stronie internetowej. Czy mi się udało? Na to pytanie muszą odpowiedzieć moi czytelnicy.
Podsumowując
Jeśli jesteś początkującym twórcą, nie wiesz zbyt wiele o copywritingu, ale chcesz wiedzieć, jak pisać przyciągające treści, dzięki którym nakłonisz czytelników do działania, czyli myślenia o twojej marce, przeczytaj książkę Norberta Oruby. A potem daj się ponieść fantazji, zadbaj o tytuł, lead i opowiadaj swoje historie, angażując czytelników.
Post w ramach współpracy barterowej (#współpracabarterowa) z Grupą Wydawniczą Helion i Wydawnictwem OnePress.
Jeśli chcesz przeczytać inne moje recenzje poradników, zajrzyj do mojego bloga.
Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.
Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.
Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.
Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.
Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.
Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.
Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.
Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.
Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.
Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.