Pogawędki Asystentki: Pomocna Pola i Arcykreatywna Aśka zastanawiają się, jak zarządzać swoim czasem i poprawić organizację pracy.
Niezorganizowana Pola zastanawia się, jak zarządzać czasem
– Jestem taka niezorganizowana! – wykrzyknęła Pomocna Pola, wpadając spóźniona do sekretariatu. – Strasznie mnie to frustruje. Jestem wyczerpana tym, że nie nadążam i ciągle zaskakują mnie jakieś terminy i niezałatwione sprawy… Mój dzień to jeden wielki chaos.
– A może spróbujemy coś z tym zrobić, zamiast się frustrować? – podsunęła Arcykreatywna Aśka. – Mam dla Ciebie trzy wskazówki, jak się lepiej zorganizować.
– Naprawdę masz jakąś strategię, jak poprawić organizację w ciągu dnia? – dopytywała się Pomocna Pola.
– No jasne! Kluczowych strategii jest siedem, ale proponuję skupić się dzisiaj na trzech obszarach.
Jak zatem zarządzać czasem – wskazówki:
Na pewno masz porę dnia, w której jesteś w stanie zrobić najwięcej. I na ten czas właśnie planuj najbardziej wymagające zadania. Unikaj też zbędnych przerw i niepotrzebnych spotkań, wyłącz telefon komórkowy. Wiesz, ile czasu tracisz w ciągu dnia na takie przerwy?
– Hm, nie liczyłam, ale na pewno więcej niż ten kwadrans na nasze #PogawędkiAsystentki!
– Ja kiedyś sprawdziłam… Od tego czasu prywatny telefon mam w pracy niemal stale wyłączony!
Po pierwsze: Planowanie
Opracuj plan działania. Najlepiej przygotować taką listę zadań dzień wcześniej. W ten sposób nie tylko nie będziesz musiała zgadywać, co masz robić, ale może wpadniesz też na pomysł, jak efektywnie wykonywać swoją pracę.
– Mówisz o checkliście?
– Oczywiście, że tak! Ja codziennie robię listę zadań, stale ją modyfikując, dopisując nowe punkty i skreślając te, które już zrobiłam. – pochwaliła się ArcyKreatywna Aśka. – Można korzystać ze specjalnych programów lub z zeszytu…
– Jestem pewna, że #PaniOdWorda podpowie nam, jak zrobić taką checklistę w Wordzie… – dodała Pomocna Pola. – A jaki jest ten trzeci obszar?.
Po drugi: Wyznaczanie celów
Uwielbiam wyznaczać sobie cele i zadania! To prawdziwy zastrzyk energii! – wykrzyknęła Aśka. – Wyznaczaj sobie cele dzienne, tygodniowe, miesięczne, kwartalne i roczne. Zarówno małe, jak i duże cele pomogą rozwinąć motywację i dyscyplinę potrzebną do wykonania pracy.
Jak zarządzać czasem – podsumowanie
– Czyli muszę pracować intensywniej, gdy dzieci są w przedszkolu, robić dokładną listę zadań i wyznaczyć sobie cele na następne tygodnie. Od tego zacznę! I już nie mogę się doczekać wskazówek, jak zrobić tę checklistę! Na razie wykorzystam swój notes. – Podsumowała Pola.
Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.
Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.
Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.
Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.
Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.
Kreatywna Asystentka. Pani od Worda. Wyborna Czytelniczka.
Asystuję prezesom zarządów, z pasją wykonując zadania administracyjne i operacyjne.
Podsuwam ciekawe rozwiązania w pracy asystentek i sekretarek.
Rozwiązuję problemy z Wordem, opowiadając historie o Pani od Worda.
Wyszukuję inspirujące książki i dzielę się wrażeniami, jakie we mnie pozostawiły.